Electrolux årsredovisning för 2017 har publicerats

Electrolux årsredovisning för 2017 finns från och med i dag tillgänglig på koncernens hemsida.

Årsredovisningen, som beskriver Electrolux verksamhet, strategi och resultatutveckling, finns tillgänglig för nedladdning på www.electroluxgroup.com/arsredovisning2017. Detta är första gången som årsredovisningen utgår ifrån Electrolux uppdaterade strategiska ramverk, med affärsmodellen för förstklassiga konsumentupplevelser samt vägen till lönsam tillväxt.

Onlineversionen av årsredovisningen https://www.electroluxgroup.com/annualreview2017 innehåller ytterligare läsning med exempel på hur Electrolux genomförde strategin under året, samt en video med kommentarer från VD Jonas Samuelson om höjdpunkterna från 2017.

”Det gångna året var mycket betydelsefullt för Electrolux av ett par anledningar: Vi är stolta över att ha uppnått vårt mål för en rörelsemarginal på 6 procent, genom mycket hårt arbete, tydligt fokus och stark kostnadseffektivitet. Dessutom tog vi nästa steg i att beskriva vårt företagssyfte – shape living for the better – vilket ger oss mycket energi och en tydlig inriktning för framtiden”, säger Samuelson.

Den tryckta versionen kommer att distribueras till aktieägare som så önskat under mitten av mars. Den kan även beställas på www.electroluxgroup.com/bestall-trycksaker.

För mer information kontakta:

• Investor Relations, 08-738 60 87
  • Electrolux pressjour: 08-657 65 07

Denna information är sådan som AB Electrolux är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 februari 2018 kl. 14.00 CET.

Läs mer inom Nyheter

Electrolux kommenterar idag beskedet ifrån Sears Holdings Corporation, en stor amerikansk kund, att denna har ansökt om frivillig företagsrekonstruktion enligt Chapter 11 i den amerikanska konkurslagen.

12 oktober, 2018

Inbjudan till Electrolux Q3 presentation

12 oktober, 2018

Electrolux rapport för det tredje kvartalet 2018 kommer att publiceras fredagen den 26 oktober, runt klockan 08.00.

Electrolux meddelade idag att man har förvärvat SPM Drink Systems, en ledande italiensk tillverkare av professionell utrustning för beredning av frysta och varma drycker samt mjukglass. Förvärvet är en del av Electrolux strategi för...